MUSEUM ROTTERDAM

Home Events Plattegrond Contact

* Rotterdamse phoneograaf  van het eerste uur bij Museum Rotterdam.
Museum Rotterdam organiseert eerste Rotterdamse expositie / event over
phoneografie (phoneography). Museum Rotterdam roept Rotterdammers op hun favoriete phoneo, mobielfoto of ookwel phoneograph op te sturen. November 2012 zal een keuze gemaakt worden uit de inzendingen en een expo-event-phoneografie worden georganiseerd.
Het cameralandschap is gewijzigd, gerenommeerde merken als Kodak, Canon etc. beheersen niet langer de wereld van de fotografie. Het mobieltje om foto's mee te maken is de nieuwe trend, phoneografie. Museum Rotterdam bied deze phoneo's, phoneographs een podium.

* Actie! - Het is tijd om samen een grens te trekken. Op 26 en 27 juni wordt de Mars der Beschaving gelopen. Op naar Den Haag om te tonen dat wij staan voor onze beschaving. Wij vragen alle verontruste Nederlanders zich bij ons aan te sluiten. Het is vanuit onze betrokkenheid met de gehele samenleving dat wij als kunstenaars en kunstliefhebbers in actie komen. Het ondoordachte beleid van de regering treft niet alleen ons, maar velen in onze samenleving. Met haar lege symboolpolitiek breekt zij af wat een beschaving nodig heeft. Schoonheid, vernieuwing, zorg, vertrouwen, openheid en tolerantie.

* 14 mei is het World Fair Trade Day. Daarom organiseren dit jaar op en rond 14 mei mensen over de hele wereld Fairtrade Ontbijtjes. Het Fair Trade ontbijt geniet u in Rotterdam bij Museum Rotterdam i.s.w. met het GroenMuseum. Inschrijven is wel noodzakelijk gezien het aantal (beperkte) plaatsen, het ontbijt is gratis.

* "Urban Interventions" of op z'n Nederlands "stedelijke ingrepen". Humor, op het verkeerde been, grappig, serieuze ondertoon, dit zijn allemaal classificaties die je zou kunnen loslaten op dit regelmatig wederkerende fenomeen. De Rotterdamse artscene doet regelmatig mee. www.010rotterdam.nl/activiteiten/2-activiteiten/94-vrolijke-straatkunst.html

* Geniet en betreed het wonderbaarlijke TopEvent in Europa, Museum Rotterdam.

* Het GroenMuseum, een lifetime event, een never ending story.

* Duurzame Mode is nu het terrein van bekende en trendy modemerken. De Week van de Duurzame Mode zal laten zien dat duurzame mode volwassen geworden is en een plaats heeft gekregen in het Rotterdamse jongerencircuit. Museum Rotterdam verzorgt de presentatie en organisatie.

* Het AAGRnewyearsevent georganiseerd door Museum Rotterdam is onder redelijke belangstelling verlopen en zal zeker in wellicht iets aangepaste vorm worden herhaald in 2012. De flyers van Museum Rotterdam bevatten niet alle informatie over het 222event maar op de site zal dit worden gecorrigeerd. Dus hou de site in de gaten. Binnenkort gaat de nieuwe website van Museum Rotterdam on-line naast de bestaande site. Op museumrotterdam.info  vindt u uitgebreide informatie van alle lopende en verlopen events.

* De "ZwerfSurviTourCentralDistrict2011" is ontaard in een volledige desintegratie van het gezelschap. Een groot succes met veel Grande Finales.

* Stadsmuseum Rotterdam als onderdeel van Museum Rotterdam ondergaat dit jaar een transformatie.

* AAGR gaat duurzaam, make a difference 333suityourselfevent. Het meest duurzame event in 2011

Museum Rotterdam